메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
소재영 (서울예술대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제17호
발행연도
2012.12
수록면
83 - 100 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With increasing global interest in communication between artists, telepresence is becoming the centerpiece of the 21st Century. This paper will explore the use of telepresence technology in arts education. Specifically, this study will analyze CalArts Professor Sara Roberts’telepresence experiment: Pan-temporal Circle, a series of cultural mash-up sessions involving American and Korean students from diverse arts discipline backgrounds. The study will also summarize findings on telepresence applications in arts education in regards to their basic function, advantages and disadvantages, how they compare to each other and future applications of telepresence in the field of arts. There is a great need for international communication between artists, instructors, performing arts managers, administrators and theorists in integrated media and telepresence. Through experimenting with workshops like Sara Roberts’s Pan-temporal Circle arts education can benefit by transgressing the ever-changing boundaries of arts and technology.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 결론
참고 문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-688-001753521