메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신정범 (서경대학교)
저널정보
한국영상제작기술학회 영상기술연구 영상기술연구 제21호
발행연도
2014.12
수록면
153 - 167 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Dardenne brothers creates an ensemble with the protagonist and an object locked together: the boots in 〈Rosetta〉, the belt and the measuring tape in 〈The Son〉, the pram in 〈The Child〉. They thus reinforce the sense of cinema by highlighting meaning of object. The things could be the objects or the space : the boots, the belt, the pram, the crumpled corners of the city, the river bank or the left-over strips of forest neighbouring the motorway. They are complementary relation to and affected. This relation makes ontological meaning of characters’ weight of a quaint life.
These left-over spaces function in relation to the gestures and the objects portrayed in the films, the Dardenne brothers’ cartography coming into existence once these protagonists are anchored, or embedded in a specific environment. This is an environment which they define and which in turn defines them. The left-over spaces in Dardenne films can only be understood in this dual productive relationship.
The intensity of the Dardennes’ cinema space is extended by the gestures, and objects which are extended by silence. Through this, the audience Changes actively. The audience can think about what lies behind walls, look over shoulders and imagine the outside of the frame that can perhaps explain the complex facial features of all the characters. Thus, the Dardenne brothers open up the space of resistance and protest.

목차

Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 사물, 몸짓, 공간의 관계
Ⅲ. 사물, 몸짓, 공간의 확장
Ⅳ. 나오는 말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (6)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-688-001753107