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저자정보
한성우 (부산교통공사) 이창희 (다원시스) 김영우 (다원시스) 문동옥 (다원시스)
저널정보
전력전자학회 전력전자학회논문지 전력전자학회 논문지 제20권 제6호
발행연도
2015.12
수록면
573 - 579 (7page)

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A control algorithm of thyristor dual converter power system is proposed in this study for a railway power substation. The thyristor dual converter can use regenerative power without an additional system using control algorithm. An autonomous voltage and mode change method is also proposed to provide uninterrupted power to the railway. A 10 kW reduced model of the thyristor dual converter power system is built and tested to verify the validity of the proposed control algorithm.

목차

Abstract
1. 서론
2. 도시철도 직류 급전용 싸이리스터 이중 컨버터 전력시스템
3. 도시철도 직류 급전용 싸이리스터 이중 컨버터의 제어 기법
4. 도시철도 직류 급전용 싸이리스터 이중 컨버터의 시뮬레이션
5. 10kW급 도시철도 직류 급전용 싸이리스터 이중 컨버터 축소모델의 제작 및 시험
6. 결론
References

참고문헌 (8)

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