메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이화여자대학교 이화사회과학원 사회과학연구논총 사회과학연구논총 제29권 제1호
발행연도
2013.6
수록면
151 - 179 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study involved testing whether attained education mediates the association between gender and financial risk tolerance. Using data from a demographically diverse sample living in the United States (N = 249), it was determined that the direct association between being female and risk tolerance was negative. That is, women exhibited a risk-averse profile. Attained education was found to be positively associated with risk tolerance. Using a Sobel test, it was then determined that the total effect of gender on risk tolerance could be significantly reduced when education was used a mediator between gender and risk tolerance. Results were confirmed using a bootstrap estimation procedure that showed a medium to large overall effect size for the indirect effect.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-300-002380212