메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
张琦 (庆熙大学校)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제22호
발행연도
2015.12
수록면
175 - 198 (24page)
DOI
10.24285/CLER.2015.12.22.175

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Chinese current events class is fairly common in Korea as a 4-year university Chinese language departments subject. However, how to teach listening, reading can not be known in the name of the course. By checking out course introduction of the Chinese department of top 20 universities, a truth can be known that the most of the Chinese current affairs course are defining the course as a reading course and only one course are defining itself as a reading, listening course. Considering the truth that the similar course in China are defined as a speaking, listening, reading course and courses in Korean universities can not be separated into specific classes, we think this course should be taught as a listening, speaking, reading, writing and translating course. Besides, we also showed the teaching methods, teaching plan about how to teach this course.

목차

Ⅰ. 引言
Ⅱ. 时事汉语课的定位
Ⅲ. 时事汉语课上可使用的教学手段及教学法
Ⅳ. 时事汉语课综合性教学设计
Ⅴ. 学生反馈
Ⅵ. 结语
【参考文献】
【Abstract】

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-374-002211212