메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyun-Ju Kim (Dankook University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제38호
발행연도
2016.1
수록면
143 - 166 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study was intended to investigate the beliefs about learner autonomy of English teachers in high schools in Korea. This study drew on the results of the previous research on teachers’ beliefs about learner autonomy in Oman (Borg & Al-Busaidi, 2012) and made an attempt to extend the previous study in two ways. First, this study adds new items to the questionnaire, which asks about the use of new technology for autonomous language learning. Second, this study provides teachers’ perspectives on learner autonomy for successful language learning in general. The survey results taken from 128 English teachers and the interview results from 12 out of the 128 English teachers yielded their beliefs about learner autonomy in general and their readiness to adopt new technology for autonomy. This paper argues that it is necessary to find the extent of teachers’ readiness to adopt the changes in teacher roles which learner autonomy implies. It also discusses the implications of these beliefs for future research and implementation into L2 classrooms.

목차

1. Introduction
2. Background
3. Methodology
4. Findings and Discussions
5. Conclusions
References

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-705-002471035