메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이유양 (영동대학교) 유병호 (영동대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제28권 제1호(통권 제101호)
발행연도
2016.1
수록면
385 - 402 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to provide popularization and development strategy of Korean wine using Importance-Performance Analysis(IPA) by wine selection attributes focused on wine consumer group. Data was collected from wine connoisseur(N=94), wine pretentious(N=104) and new wine drinker(N=164), totally 362 valid samples. In order to examine the result, IPA by wine selection attributes between wine consumer group and MANOVA were employed.
The result of IPA indicated that the wine selection attributes were statistically significant between wine consumer group. In case of the Importance, tannin, body, balance, color, nose, classification, award, winery, label design, package design, purchasing convenience are different, for the Performance, balance, award, price are distinguished only. The different marketing strategy between wine consumer group is necessary because of the different importance-performance grade. The findings provide practical implications to wine marketers.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구 설계
Ⅳ. 실증분석결과
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-002398012