메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Michael Menke (Incheon National University)
저널정보
인천대학교 인문학연구소 인문학연구 인문학연구 제21집
발행연도
2014.6
수록면
69 - 94 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The use of video technology in German language classes is a necessary complement to other teaching parts such as reading, speaking, listening comprehension and oral expression. Video can convey very simply, because it contents all the important factors of non-verbal communication, gestures, facial expressions, backgrounds.
The use of video-chat can help students to find interlocutors in the target language, because in Korea there are not so many native German speaking persons. The partners in internet can both be German-speaking individuals who are in Germany or elsewhere, but also students of German language in other countries or neighboring countries that have the same learning experiences. In the case of Korea, it has been shown in several video chat projects with Japan and China that interest and motivation of the learners of German were thereby greatly increased.

목차

1. Einleitung
2. Vorgefertigtes Videomaterial
3. Selbst erstelltes Videomaterial
4. Schlussfolgerung
References
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-001-002360787