메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박은영 (감리교신학대학교) 류장훈 (서울대)
저널정보
인천대학교 인문학연구소 인문학연구 인문학연구 제20집
발행연도
2013.12
수록면
81 - 103 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the correlational relationship between the learning participation factors and academic achievement in online English class of a cyber university. In a cyber university where the classes and class feedback are served online, students" online participation is essential. In this study, learning participation factors include the class attendance, the participation of assignment, discussion room, question and answer board, and free board. For this purpose, 90 students" data in "English for Beginners" in the spring semester of 2012 in H cyber university were collected and analyzed to investigate the correlational relationship between the learning participation factors and academic achievement. The result revealed that learning participation a correlational relationship with academic achievement with the significant level of 0.05. However, it does not show a significant difference in regression. That is, the learning participation factors do not affect academic achievement. In qualitative analysis, it showed that students participated differently according to the reflection of the grade. It is suggested that learning participation factors should be implemented with caution.

목차

I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구질문과 연구방법
IV. 결과
V. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-001-002360747