메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제60집
발행연도
2012.3
수록면
127 - 148 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated nine Korean graduate students` L2 writing socialization experience and explored the problems that they encountered during their L2 writing socialization process both from the students` and the resource providers` perspectives at a mid- western U.S. university. The findings indicate that the students in this study attempted to socialize into their L2 academic discourse through many different venues such as ESL writing courses, writing center tutorials, discipline-specific academic courses, and interactions with peers. It was found that the participants` lack of L2 proficiency inhibited them from active use of the resources and further posed challenges in articulating their needs for more than basic services to the resource providers. The study suggests that there should be more collaboration among the resource providers and also more writing practices need to be done in Korea preferably more in content area courses.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002553744