메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제62집
발행연도
2012.9
수록면
41 - 58 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates how Korean learners of English interpret the scope ambiguous sentences containing preverbal only (i.e. Donald only painted a picture). Focus ambiguity arises between VP scope (with only assigned to a verb phrase as a whole) and DO scope (with only restricted to the direct object). Despite the significance of the scope assignment in focus interpretation (Pateron et al, 2006; Jackendoff, 1972; Krifa, 1992; Rooth, 1992), Korean learners of English appear to have a scarcity of scope knowledge that requires the resolution of focus ambiguity for preverbal only. In a picture truth value judgement task that participants were asked to compare a target sentence with which a picture either match or mismatch, the results showed that L2ers prefer to employ VP scope analysis than its counterpart analysis.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002564830