메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제72집
발행연도
2015.3
수록면
439 - 456 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Intelligibility is important to any conversation whether it is between native speakers or non-native speakers. This research is based on an aspect of a larger study that investigated the application of figure and ground to the teaching of pronunciation and intelligibility to learners of English (Naidoo & Im 2014). Twenty instructors teaching Korean EFL learners completed a questionnaire to assess attitudes and beliefs about intelligibility and pronunciation. This paper reports on the attitudes and beliefs of instructors in the field on the teaching of pronunciation and intelligibility of learners. Several important findings emerged from this study: Instruction in intelligibility/pronunciation is necessary and beneficial. Although instructors believe pronunciation is important and helpful, it is not taught in class. Instructors are inadequately trained and have no access to support for instruction. Teacher training programs are inadequate and need to revisit their pronunciation component and provide more support to trainees. Teacher degree granting institutions should tailor curricula to match the intended field of application rather than considering fiscal gain as the predominant criteria in curriculum design.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-700-002519613