메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
고해리 (경희대학교) 홍형옥 (경희대학교)
저널정보
한국주거학회 한국주거학회 학술대회논문집 2012년 한국주거학회 춘계학술발표대회 논문집
발행연도
2012.4
수록면
433 - 438 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study was to analyze what made distinction between features of consumer and attitudes of the mortgage loan. Social survey research using questionnaire was conducted among expecting purchasers of housing from November 9th to 20th. 119 questionnaires were collected in Seoul and Metropolitan area. SPSS PASW statistics 18.0 program was used for statistical analysis.
The results were as follows : 1) People who use loan for buying housing were not satisfied with the experience of using loan generally and wanted lower interest than of present rate. 2) People didn’t recognize the mortgage loan well and they didn’t know specific informations of mortgage loan such as tax return system. 3) Preference of the mortgage loan was high and had a positive intention to use mortgage loan for buying house.
In conclusion, for increasing demand of mortgage loan, bank authority must develop various type of mortgage loan and need to supply experts.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법 및 절차
Ⅳ. 결과해석 및 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-595-002345136