메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광연구학회 관광연구저널 관광연구저널 제26권 제4호
발행연도
2012.8
수록면
97 - 116 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research paper provides insight into several points. First, human resource management for hotel franchises using e-learning systems for employee training recognized that amongst social support perceived organizational support and job assignments provided notable influences on learning transference. Second, with the exception of perceived organizational support`s lack of effect on self-efficacy, all training incentives influenced learning motivation in employees in the form of self-efficacy and self-regulated learning. Thirdly, all training incentives provided notable influence to learning transfer. Fourthly, firms discovered a partial mediated effect in the relationship between learning motivation such as perceived organizational support and job assignment, and learning transfer. This research indicates that social support provides meaning influence on the dependent variable (learning transfer), and simultaneously displays an indirect notable influence through learning motivation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-326-002704285