메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박현길 (광주대학교) 최완석 (광주대학교)
저널정보
한국지역개발학회 한국지역개발학회지 한국지역개발학회지 제28권 제1호
발행연도
2016.3
수록면
123 - 135 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As the needs of bike infrastructure for bike users in Gwang-ju Metropolitan City is keep growing, however just 5.5% of the entire roads of Gwang-ju Metropolitan City is bike lanes. To suggest bike lane policy for Gwang-ju Metropolitan City government, this study proceeds survey for bike lane user"s satisfaction. The way of survey is personal interview with likert scale to measure bike lane user"s satisfaction. The survey is mainly composed five type of user satisfaction to each bike lane type. To analyze bike lane user"s satisfaction survey this study use satisfaction model with structural Equation modeling.
As the model, safety factors have positive relationship with all type of bike lane, comfort factor has positive relationship with bike track and accessibility factor has positive relationship with pedestrians combined bike lane. According to structural Equation modeling, safety factor is most impactful factor to all type of bike lane. Differences between bike lane and pedestrians combined bike lane is occurred by purpose of users. Bike lane user"s main purpose is leasure and pedestrians combined bike lane user"s main purpose is transportation.
With this results, bike lane policy should focus on safety factor supplementation. In addition, comfort factor supplimentation is needed to bike track policy and accessibility factor needed to pedestrians combined bike lane policy.

목차

Abstract
1. 서론
2. 선행연구 검토
3. 광주광역시 자전거도로 이용자 만족도 분석
4. 자전거도로 이용자 만족도 모형의 구축 및 영향요인 분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-309-002732904