메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제17권 제2호
발행연도
2012.8
수록면
241 - 261 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study surveys the characteristics of Korean college students' utterance which triggers native teachers' negotiation of meaning in English conversation classes. Lack of basic English knowledge such as unknown words, mispronunciation, ungrammatical structure, unclear sentences, etc accounted for almost half of negotiation of meaning in the Korean college classroom interactions. Around one fifth of students' triggering expressions were related to problems of discourse such as distinction of information status, topic shift, and provision of explicit information. Around one third of student utterance had problems at pragmatic level such as socio-cultural mismatch, logical contradiction, flout of politeness, etc. In particular, it is noticeable that native teachers who have taught Korean university students often tried to positively negotiate students' utterance which threatens their face. Also, fluent Native teachers often used unknown words in order to intentionally draw students' attention to the words and trigger negotiation of meaning. (Korea Naval Academy)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000699350