메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제18권 제3호
발행연도
2013.12
수록면
141 - 168 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Human brain activities are closely related to both cognitive side and affective domain. Two juxtaposing partners engender human learning processes and learning a foreign language is not an exception. Brain related technologies are developing dramatically in modern times and the use of relevant knowledge can contribute to the successful design of EFL classes in Korea. This study aimed at investigating the effects of English newspapers for improving middle school students' reading ability in the cognitive and affective domains. To achieve this goal, two experimental and control groups were assigned for each gender group and textbook reading material was used for control groups. The effect of reading ability improvement was calculated and also five affective domains(interest, motivation, participation, self-confidence, and self-directed attitude) were examined under the consideration of neuro- educational perspectives.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000699981