메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제19권 제1호
발행연도
2014.2
수록면
135 - 158 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to examine the poetics of vision and prophecy in Ginsberg. His poetics of vision and prophecy can be understood through the word "Poesy", not "Poetry." Ginsberg's choice of the archaic term "Poesy" emphasizes the implication that he as King of May embodies not a written but the primordial oral tradition. Poesy iis not a finished product but an endless process. A poet does not create poesy so much as join into this process. In this sense, poesy seems to create itself. So the poet just happens to be lucky enough to hear and repeat it. Only poesy can reach the bottom of human existence because it transcends the dualities upon which poetry is based. Poetry accepts the premise of language that death is the opposite of life. but poesy makes no such distinctions. Because it conceives of a universal mind that is the eternal sum of all human voices, the term death and life becomes purely relative. The vision itself is more important than any single name assigned it. For the vision realizes that the poesy of the universal mind within us all in an internal and eternal event.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000700112