메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제19권 제1호
발행연도
2014.2
수록면
289 - 313 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study purports to examine Korean learners' attitudes, motivation, and confidence. The results show a clear tendency for the students to be a little positive in attitudes, moderately motivated, and somewhat confident, even though they have general anxiety about making mistakes and their attitudes toward native speakers of English are neither positive nor negative. The results also indicate that there are some significant differences among groups. ESL students are significantly more positive in attitudes toward learning English, more integratively and instrumentally oriented, more confident, and less competitive than their EFL counterpart. Likewise, the students who have more experience in English-spoken countries and/or evaluate themselves as more competent in communication are likely to be more positive in attitudes, more strongly motivated, and more confident. Most important finding is that those who have studied in Canada for relatively a short time are the least motivated group. The study suggests that the results are useful for further research on motivation and willingness to communicate.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000700172