메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제19권 제4호
발행연도
2014.11
수록면
341 - 364 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Living in the new media age when the screen has replaced the book as the dominant medium of communication, the old ways of teaching literature should be reconsidered and modified to meet the current cultural changes. Considering that the primary purpose of teaching literature is to help the students gain a more comprehensive understanding of the English culture, I suggest teaching literature in combination with films with equal emphasis placed on both literature and film, instead of using film as a supplement to the reading. In order for the students to gain a broader perspective of the culture, it is important to educate the students how to read and analyze both the literary and film texts and make comparison with each other. This article provides a case study of teaching comparative analysis of literary texts and their film adaptations focusing on the ways in which both the literary and film texts reflect and confront the cultural and ideological values of the society in which they were produced.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-740-000700869