메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
한주호 (서울과학기술대학교) 김효정 (서울과학기술대학교) 임현규 (서울과학기술대학교) 정연찬 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국소성·가공학회 한국소성가공학회 학술대회 논문집 2014년도 한국소성가공학회 춘계학술대회 논문집
발행연도
2014.5
수록면
107 - 110 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (7)

초록· 키워드

오류제보하기
Feature Line which exists outside of the car looks like a line as the result of the remarkably small radius compared with surroundings. Feature line usually express the aesthetical characteristics like makes the body of car look smooth and massing. Also, Feature line’s position and visual thickness are very important quality elements for outside parts of the car.
But they usually pass about the Feature line without definite evaluation in existing verification process. So, there should be the research about visual analysis to know the exact allowable error range of Feature line in the evaluation process. For that, it is necessary to make some samples. However making samples of Feature Line is so difficult in some reasons. First of all, samples and car body’s surface illumination should be same. Second, the shape of Feature line is so tiny. Last, Feature Line’s surface part is made of free curves. In this research, we make samples with RP, Wire-EDM, and CNC Milling, compare whether the samples’ each elements are correctly expressed or not, and finally we found that CNC Milling is the best method to express the Feature Line.

목차

Abstract
1. 서론
2. 제작 대상
3. 시편 제작
4. 시편 검증
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-551-000832203