메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Huh, Seonmin (부산외국어대학교) Jong, Youngkyong (부경대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제58권 제3호
발행연도
2016.8
수록면
195 - 220 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores native English speaking teachers (hereafter NESTs)’s pedagogical strategies in L2 writing in a Korean university context. Nine NESTs who teach intermediate sophomore writing classes participated. Their writing classes were observed for two consecutive semesters and were videotaped. The study identified four main strategies employed: error correction for sentence-level accuracy, explicit knowledge transmission, thinking aloud strategy with demonstration, and free writing. The most popular pedagogical strategies were providing oral feedback on students’ accurate grammar at the sentence-level, and explicitly articulating what students should consider when organizing paragraphs and writing a thesis statement. Further, NESTs used the structural approach even when there are other available pedagogical strategies. Lastly, the study revealed that the think-aloud technique and free writing technique contributed students to work on fluent writing skill.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Literature Review
Ⅲ. Methodology
Ⅳ. Findings
Ⅴ. Discussion
Ⅵ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-840-001133598