메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
남재두 (신영) 안민수 (신영) 차승훈 (신영) 서판기 (신영) 원광우 (신영) 이영민 (한국몰드) 박광수 (포항산업과학연구원) 배충수 (울산테크노파크)
저널정보
한국소성·가공학회 한국소성가공학회 학술대회 논문집 2013년도 한국소성가공학회 추계학술대회 논문집
발행연도
2013.10
수록면
235 - 238 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
According to current development trends for automotive body parts, light weight is a key issue in improving fuel efficiency and CO₂ reduction. Compared to steel and aluminum, magnesium has a relatively low specific gravity. However, it is challenging to use magnesium to produce a product at room temperature because magnesium has a Hexagonal Close-Packed (HCP) crystal structure. Therefore, the structure is not suitable for plastic deformation without using a heating system. So, we suggest the use of a Diamond-Like Carbon (DLC) coating when developing a magnesium sheet forming process. This coating can improve formability and the work environment by increasing the surface roughness. This study compared dies and product before and after DLC coating at same tryout conditions.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험 방법
3. 실험 결과
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-551-000831286