메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박양근 (부경대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제58권 제4호
발행연도
2016.11
수록면
17 - 37 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Scarlet Letter, Hawthorne’s first novel, is evaluated as a self-reflective work of his creative life and semiotic interpretation. The author wants to change his family and social traumas into autobiographical text. The characters of his first romance reveal Hawthorne’s conflicts and desires as semiotic vehicles and lead him to the status of artist. Each of the four major characters and Puritan crowd and narrator in The Scarlet Letter also reflect Derrida’s semiology and Hawthorne’s symbolism as the sources of the initial “A”. Each character shares Hawthorne’s doubleness towards Puritan society. Especially Dimmesdale is created by author’s artistic passion. Hester is transformed into apostle owing to redecoding her “A”. Hawthorne explains his artistic achievement through adapting semiological interpretation in Puritan society. The three market places also reveal the writer’s creative process of seeing, disclosing and uttering. Each setting has an unique protagonist, a symbol, a semiotic role and result, which are assembled around the shape of “A” as the meaning of Art. Hawthorne also achieves the identity of an artist in the end. Therefore, The Scarlet Letter can be evaluated as Hawthorne’s first work by showing his creation of semiological novel. And it is an “Art” itself, which sprung from Romantic environments of New England.

목차

Ⅰ. 들어가면서
Ⅱ. 호손과 자전적 등장인물
Ⅲ. 헤스터의 여성주의적 해독
Ⅳ. 딤즈데일의 외양 벗기기
Ⅴ. 닫으면서
인용문헌

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-840-001943801