메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제12권 제2호
발행연도
1991.12
수록면
5 - 17 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the present study was to investigate developmental trends and relationships between justice and friendship. Four different interviews were administered individually to fifty 4-to 8-year old children. In the Justice domain, the interviews consisted of open-ended questions devised to investigate the children`s understanding of justice and a hypothetical story dilemma based on Damon(1977). In the friendship domain, the interviews consisted of open-ended questions based on Bigelow(1975; 1977) and Damon(1977) and a hypothetical story dillema based on Selman(1981). The developmental stage of each concept was determined through content analysis of the responses each child. Statistical analysis of obtained data was by percentage and Goodman-Kruskal`s γ. * The results showed that children`s conceptions of justice and of friendship developed in an age-related manner during early and middle childhood. While there was a significant correation between children`s conceptions of justice and friendship, this result was due to age-relatedness. The results of the present study support a domain specific approach to social cognition.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002113304