메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제33권 제5호
발행연도
2012.10
수록면
1 - 17 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the effects of the literary approach using a game strategy on young children`s phonological awareness and writing abilities. The subjects were selected from two classes of ``H`` and ``M`` Kindergarten in G city. The research tools used were the Phonological Awareness Ability Test, which was corrected by Jo, Kim, and Jeong(2006) and used to measure young children`s phonological awareness abilities, and Lindberg(1987)`s Kindergarten Writing Assessment which was adapted and used by Noh(1994) in order to assess writing abilities. The literary approach activity using a game strategy used in this study resulted in an improvement in young children`s phonological awareness abilities and writing abilities. These results suggest that these activities are valuable tools and can be applied successfully in the childhood education field as teaching aids.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-598-002096784