메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김현수 (초당대학교)
저널정보
한국항공우주의학협회 항공우주의학회지 항공우주의학 제26권 제3호(통권 제81호)
발행연도
2016.12
수록면
79 - 84 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Loss of control in flight has been a contributing factor in aircraft accidents over the past few decades. Generally, airplane upset by inadequate recover develops full stall or loss of control. Currently, Aviation stakeholder is taking action to prevent and reduce upset accident. While any airplane meets upset, pilots experience different with sensory perception of normal flight aerodynamics. In fact, the body organ has a capacity of perception such as changed velocity a result of acceleration and the statue as bank angle. In the review, threat results from misperception how a human being perceives hanged attitude. Therefore, it is shown that flow how the pilot gets his/her attitude from the body organ. This review is very effective in the education to enhance upset training.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 본론
Ⅲ. 고찰
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-558-001999095