메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김명권 (선문대학교)
저널정보
충남대학교 충청문화연구소 충청문화연구 충청문화연구 제17집
발행연도
2016.12
수록면
163 - 192 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Korean language gained popularity and the learners are leveling up gradually. and Korean learners who are studying prerequisite learning are showing a increase steadily. In addtion, Acquisitors of TOPIK Level 5 or 6 which is advanced level. Therefore many Korean language teachers are developing systematic curriculum for intermediate and advanced level and they are researching the instructional methods at Korean education field.
The most difficult part of Korean language for learning from intermediate level is the use of loanwords in languistic aspect. There is a Loanword Orthography policy in Korea however, loanwords and foreign words are used interchangeably by many Korean native speakers. In the example at the top, they are signs in commercial. Despite of there phenomenon are observed in many way, many Korean language learners have difficulties such as Korean language orthography and reading method. Many Korean native speakers use improperly their Korean loanwords in daily lives. In this paper, I compare with the use and trasformation of Korean loanwords analysing corpus of TOPIK words and suggest to instructional method of Korean loanwords.

목차

1. 머리말
2. 외국어로서의 한국어교육에서 외래어 교육의 필요성
3. 외래어 선정 기준
4. 외래어 변용 현상 분석
5. 교육적 접근에서의 외래어 교육
6. 외래어 교육의 실제
7. 맺음말
〈참고문헌〉
Abstracts

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-911-002151978