메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Park, Joon Hyung (경남대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제59권 제1호
발행연도
2017.2
수록면
45 - 69 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores how the deceptiveness and arbitrariness of various signs in Othello are associated with trick perspectives of the Renaissance. I first scrutinize how letters as deceptive textual signs in the play are analogous to trick-perspective paintings. Focusing on textile signs like the handkerchief, wedding sheets, and purses, I also analyze the ambiguous and complex flows of their meanings surrounding issues of the female sexuality, male anxiety, and homosocial relationships between male characters. The play demonstrates how the meanings of these textile signs continue to change depending on from whose perspective they are viewed and in which context they are placed. After examining the transformation of Iago in terms of his roles and relationships with other characters in the play such as Othello and Desdemona, I compare the shifting images of Iago to the illusive images of anamorphic paintings and triple perspective paintings of the Renaissance.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Letters as Textual Signs
Ⅲ. Purses, Wedding Sheets, and the Handkerchief as Textile Signs
Ⅳ. Iago, Othello, and Desdemona as (the Spectators of) Trick-Perspective Paintings
Ⅴ. Conclusion
Works Cited

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-840-002317829