메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김진택 (포스텍)
저널정보
다빈치미래교양연구소 교양학연구 교양학연구 제1집
발행연도
2015.6
수록면
7 - 30 (24page)
DOI
10.24173/jge.2015.06.1.7

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article dwell on the deep analysis of international institut, which lead the field in production of art-culture contents, for contribute the production and distribution of content based on convergence of humanities and technology. Our research come from the menage program report for a research of intergrated operation plan on interplays of humanities and technology education program.
A convergence xducation will be operated through collaboration among creators in various fields including humanities, engineering and art, creating and showing new cultural contents as well as enabling experiential learning of them, by leveraging various convergent and mixed art-culture contents, leading a new exhibition culture, thereby presenting a trend of contemporary culture and art. The future is oriented by creation environment, where creators in and outside the nation interact with one another and various fields ranging from pure art to cutting edge art converge. Providing ‘technology’ to artists and ‘creativity’ and promotion ‘space’ to enterprises, as well as leading new cultural contents and new media art through the concept in interplays of humanities and technology forge finally an ecosystem of creative knowledge and culture.

목차

1. 연구목적 및 배경
2. 연구대상과 방법
3. 인문기술융합교육 정체성과 운영 철학 및 전략 구축
4. 해외 선도 기관 조사 및 분석
5. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-005-002068728