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학술대회자료
저자정보
박현배 (자동차부품연구원) 김용은 (자동차부품연구원) 조현종 (상신브레이크) 문희석 (자동차부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2016 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2016.5
수록면
1,262 - 1,265 (4page)

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Induction generator requires an excitation current to generate a rotating magnetic field by magnetize the iron core. Self-Excited generator is consist of inductor and capacitor. It is cheaper and maintenance is easier, so it has been applied to wind power. Self-Excited generator utilizes the principles of mutual resonance inductor and the capacitor so it generates a high voltage and greater the heat in the rotor. Therefore Power of Self-Excited generator should be controled by voltage control. In this paper, We implemented Controller of Resonant voltage and we verified the controller operating performance by motor dynamo.

목차

Abstract
1. 서론
2. 자여자 유도 발전기 제어 토폴로지
3. 자여자 유도 발전기 제어기
4. 시험결과
References

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