메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김정현 (한양대학교) 김남욱 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2016년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2016.11
수록면
636 - 639 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As the environment and fuel economy issue become more important than last 10 years, The significance of Electrified Vehicle has come to the fore worldwide. First of all, Because Battery is very significant among many kinds of Electrified vehicle components, Medium and Large size battery suited for Electrified Vehicle will get more of importance.
The objective of this paper is to develop an impact analysis tool for future battery technology of Electrified vehicle. There are two key factors in developing an impact analysis tool. One is making detailed vehicle model by using Autonomie developed in Argonne National Laboratory. The other is building the Large-scale Simulation environment by using vehicle model compiling and parallel computing. By utilizing this analysis platform, It is expected to analyze about 1,000,000 vehicle simulation models per day.

목차

Abstract
1. 서론
2. 친환경 전기차 모델링
3. 대규모 시뮬레이션 해석 플랫폼
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-556-002263438