메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Michael Manning (Incheon National University)
저널정보
한국문화정책학회 문화정책 문화정책 제2권 제2호
발행연도
2015.10
수록면
53 - 63 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Most Korean literature depicts study abroad programs as an effective immersion-based method of language learning; however, little research has been conducted concerning the societal and economic roles that contribute to studying abroad. The purpose of this paper is to identify the push and pull factors that lead to Korean university student and American university student participation, and to determine why Korean students have a higher participation rate. Through the completion of a comprehensive literature review comparing educational culture, push-pull factors, and government policies, it is concluded that the job market in Korea acts as a major push factor enhancing the need for students to travel abroad for second language learning and cultural understanding. Furthermore, in comparison to American students, Korean students are more willing to invest in higher education or specialized program as a means of improving their socioeconomic status.

목차

Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Cultural Attitudes toward Education
Ⅲ. Introduction of Push-Pull Theory
Ⅳ. Push-Pull in an Environmental Context
Ⅴ. Push-Pull Motivational Factors
Ⅵ. Policy Support
Ⅶ. Analysis
Ⅷ. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-600-002240343