메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박태승 (경희대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제29권 제2호 (통권 제86호)
발행연도
2017.4
수록면
526 - 536 (11page)
DOI
10.13000/JFMSE.2017.29.2.526

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study intended to understand similarity of image between games and position of image attribute perceived by consumers according to the games of marine sports using MDS (Multidimensional Scaling). Through the foregoing, this study aims to provide preliminary data for establishing marketing strategies for games of marine sports by accurately understanding images of marines sports perceived by consumers.
For survey targets, this study selected students of K University located in Gyeonggi-do as a population, and extracted samples using convenience sampling out of non-probability sampling methods targeting 200 students who showed intention of participation in this study, and total 188 sheets of questionnaire were used as final data excepting 12 sheets that are filled up unfaithfully or considered unreliable.
For data processing, this study conducted Frequency Analysis, Descriptive Statistical Analysis, Reliability Analysis, MDS (Multidimensional Scaling) and Multiple Regression Analysis, and study results show that water ski and wakeboard(.602) have the most similar image attribute, indicating that image attributes of scuba diving and water ski(2.031) are positioned farthest with each other.
As for image attribute, image attribute of water ski has appearance and progressiveness, windsurfing has an image attribute of positive, scuba diving has an image attribute of negation, and marin rafting has an image attribute of friendliness.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 조사방법 및 내용
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
References

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0