메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이기열 (POSTECH) 조현보 (POSTECH) 정무영 (UNIST)
저널정보
한국경영과학회 한국경영과학회 학술대회논문집 한국경영과학회 2014년 춘계공동학술대회 논문집
발행연도
2014.5
수록면
76 - 81 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Determination of appropriate number of vehicles is one of the most important issues in the logistics field, especially when the delivery quantity of each day is defined such as inbound supply chain. It mainly depends on the number of shipment, however, delivery job making policies also play an important role. This paper develops period-based delivery scheduling method, which makes delivery jobs with divided production plan by using various length of periods. To design vehicle route, many rules are employed, and the best job combination is selected in a given period. After integration of selected job combinations of each period, scheduling process is performed for a day’s vehicle schedule. Via the comparative analysis of vehicle schedules, which can be diverse due to the diversity of period length, suitable length of period can be determined in a given day, furthermore, appropriate number of vehicles is also decided. During the comparative analysis, various constraints are considered such as stock capacity, inventory holding cost, and vehicle hiring cost. Operation mechanism and details of proposed approach are described via the simulation study.

목차

Abstract
1. 서론
2. 관련 연구
3. 기간 기반 배송 계획 수립 기법
4. 시뮬레이션
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-020-000843248