메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조규연 (서울대학교)
저널정보
한국슬라브유라시아학회 슬라브학보 슬라브학보 제32권 제1호
발행연도
2017.3
수록면
353 - 388 (36page)
DOI
10.46694/JSS.2017.03.32.1.353

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to shed light on the development and localization of Post‐revolutionary Russian Futurism in terms of the cultural mechanism as “inheritance and transformation.” After the October Revolution, Russian Futurism faced a paradoxical situation where it was abolished by the Bolsheviki forces, even though it shared the awareness of a revolution with them. Thus, most futurists moved to provincial cities to get away from the cultural oppression of Bolsheviki in central Russia and started to create a new stronghold of futurist creations. During the period of the Revolution and Civil war Futurism is extended to Vladivostok via the Siberian region in the name of ‘left art.’ Especially, the Far East Futurist group with D. Burliuk as central figure developed the synthetic trend of art that is the essence of futurism, by combining it with various works of modernist fine art. With the lead of Burliuk and Chuzhak Vladivostok has become a venue for artistic energies and a fierce struggle for new forms of art, due to the complex political circumstances of the Revolution and Civil war.
In this paper, I will examine the development process of Far East Futurism from 1917 to 1921 centered on literary groups LKhO and Tvorchestvo of Vladivostok.

목차

I. 들어가는 말
II. 미래주의의 지방화 : 모스크바에서 극동까지
III. 극동미래주의 그룹의 형성과 발전
IV. 맺는말
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-349-000909289