메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이희란 (충남대학교) 이예진 (충남대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제26권 제3호
발행연도
2017.6
수록면
213 - 225 (13page)
DOI
10.5934/kjhe.2017.26.3.213

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Baby carriers are used to carry the baby on one"s back or chest before the baby can move independently. This makes baby carriers very important for both the baby and the wearer. This study investigated the reality of purchase (information source and location upon purchasing baby carriers, appropriate cost, etc.) according to demographic characteristics. The study also evaluated factors of consideration of the consumer, favored brand types of baby carriers, usage time, method of wearing, etc., to provide fundamental information for the baby product market. The results of the study showed that consumers tended to obtain information and also purchase their baby carrier through the internet, and considered the purchase to be quite expensive. Additionally, consumers stressed the importance of comfort and practicality for the baby and the wearer upon purchasing the product. However, research showed that current commercial baby carriers may cause muscular diseases of the waist and shoulder upon prolonged usage regardless of type. Therefore, baby carriers that do not strain the body of the baby or the wearer need to be developed. Baby carriers that do not meet the appropriate standards of comfort and functionality need to be modified or reduced in price.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과 및 고찰
Ⅲ. 결론 및 제언
REFERENCES

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0