메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조인희 (선문대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제44호
발행연도
2017.7
수록면
219 - 244 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The micro classes, such as 1:1 and 1:4 classes, in the Philippines are expected to significantly increase the learner’s opportunities to use English, unmatched by the local EFL environment as well as the western ESL environment. However, it was observed that the language gains from the Philippines were insignificant or not as expected, compared to the students’ self-declared confidence. Three reasons were observed why the training in Philippine is not fulfilling expectations. First, Philippine teachers lack expertise in foreign language education. Second, students do not have enough basic language skills to make the most of 1:1 lessons. Third, excessive amount of classes and lack of self-directed learning lower the learning effect. Three improvement plans are suggested. First, On-the-job training should be offered to increase the teaching capacity of the instructors. Second, Pre-departure programs should be strengthened so that students can acquire sufficient basic language skills before starting study abroad. Third, it is necessary to reduce the excessive class hours of Philippine training and to allow self-study time as part of the regular curriculum for students.

목차

1. 도입 : 해외 어학연수의 동향과 연구과제
2. 해외연수를 통한 어학적 성취에 대한 기존 연구
3. 기존 연구의 방법론적 한계
4. 필리핀 어학연수의 허와 실
5. 결론 : 효과적인 어학연수를 위한 제언
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-001196742