메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jong-Bum Ha (Kumoh National Institute of Technology)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제44호
발행연도
2017.7
수록면
355 - 377 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study partially replicated Ha (2016) with the purpose to investigate the effect of integration of formal instruction (FI) and textual enhancement (TE). Unlike Ha (2016), in which FI was limited to the order of the English determiner system and semantic types of English articles, the current study employed more comprehensive teaching of English articles and included Type 5 articles―conventional use. 79 university students received three-week FIs on English articles, followed by a TE session in which one group read TE material while the other group read non-TE one. The findings suggested that all the participants showed improvement in the use of all the three articles while there were no significant differences in overuse of articles between the pre- and post-tests. Additionally, those who experienced both the formal instruction (FI) and TE sessions showed more overuse of Ø as well as more improvement in the use of Ø. Lastly, they showed remarkable improvement in the use of Type 5 articles. Two pedagogical implications are suggested based on the findings of this study.

목차

1. Introduction
2. Literature Review and Research Question
3. Research Method
4. Results and Discussion
5. Conclusions
References

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-705-001196686