메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Il-Kuen Won (Sungkyunkwan University) Jun-Ha Hwang (LG Electronics) Do-Yun Kim (LG Electronics) Kyoung-Min Choo (Sungkyunkwan University) Soon-Ryung Lee (Sungkyunkwan University) Chung-Yuen Won (Sungkyunkwan University)
저널정보
대한전기학회 Journal of Electrical Engineering & Technology Journal of Electrical Engineering & Technology Vol.12 No.5
발행연도
2017.9
수록면
1,851 - 1,863 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Interior permanent magnet synchronous motor (IPMSM) is most commonly used in the automotive industry as a traction motor for electric vehicle (EV). In electric vehicle, the torque output rapidly changes according to the operation of the accelerator and the braking of the driver. The transient torques are thus generated very frequently in accordance with the variable speed control of the driver. Therefore, in this paper, a method for improving the torque response in the transient states of IPMSM is proposed. In order to complement the disadvantages of the conventional PI current controller in the field oriented control (FOC), the finite-state model predictive current control and 2DLUT is applied to improve the torque response at the torque transient period. Simulation and experiment results are given to verify the reliability of the proposed method.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Model Predictive Current Control
3. Proposed FOC for driving IPMSM
4. Simulation Results
5. Experimental Results
6. Conclusion
References

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-560-001201616