메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국방송통신대학교 미래원격교육연구원 평생학습사회 평생학습사회 제3권 제2호
발행연도
2007.11
수록면
151 - 170 (20page)
DOI
10.26857/JLLS.2007.11.3.2.151

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
One of the components constituting quality of open and distance learning programmes is planning of self‐learning printed material (SLPM) content load itself. Content load determines students’ workload. The present paper aims to measure students’ workload in selected nine programmes of Indira Gandhi National Open University (IGNOU), India. Feedback on the workload and other related an aspect of the course material was obtained from 319 respondents with the help of structured questionnaire. The data collected from the students were analysed using SPSS package. Findings from the study provided an understanding of the students’ time spent on different courses of their respective programmes. While majority of the respondents were satisfied with the language, quality of printing, content and structure of the courses, the time spent studying them varied from course to course. In some courses, respondents spent more time than required. This paper has been based on the feedback and suggestions from the students of nine programmes, which we hope, will help the faculty in deciding on the credits of a particular programme or a course at the time of developing new courses and also while revising them.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-037-001232544