메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
민병곤 (안동대학교) 박동진 (안동대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제17권 제4호
발행연도
2017.8
수록면
139 - 165 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This research aims to test the structural model involving relationship of protection motivation towards corporate negative incidents on SNS, complaint behavior and corporate image. Furthermore, the role of agility as a moderating factor is investigated in this study. Data of 212 consumers who were exposed to negative information of companies through SNS were gathered. Results show that the protection motivation variables which include perceived severity, response efficacy and self-efficacy except perceived vulnerability have a significant positive effect on complaint behavior. Meanwhile, complaint behavior has a negative impact on the corporate image. In terms of the moderator, agility level, it influences the effect between complaint behavior and corporate image. Implications and discussion of this study will help provide companies in establishing a coping strategy regarding negative information related to companies.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형 및 가설
Ⅳ. 가설의 검정
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (83)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-323-001272723