메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이은주 (단국대학교) 손연아 (단국대학교) 방담이 (가톨릭대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제29권 제5호 (통권 제89호)
발행연도
2017.10
수록면
1,584 - 1,599 (16page)
DOI
10.13000/JFMSE.2017.29.5.1584

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the perceptions of elementary and secondary school teachers on sustainable development education and to provide educational implications for "Education for Sustainable Development (ESD)" execution in schools. The two hundred fifty five elementary and secondary school teachers from all over the country were participated in the survey. The questionnaire consisted of queries about the necessity of ESD, the possibility of ESD to resolve problems caused by public education, the willingness to execute ESD, the value of ESD, the prerequisites for executing ESD, the way to implement ESD (time and area), the barriers to implement ESD, the effects of ESD (on students, teachers, parents, and educational environment). The sustainable development presupposes changes in values and philosophy of individuals, society and nation. Therefore it is very important to approach in terms of education. On the basis of results, it is expected that the implications to introduce ESD in the schools will be attained.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법 및 절차
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
References

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-454-001344797