메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
곽은진 (부산대학교) 김이태 (부산대학교) 오성근 (부산대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제29권 제12호(통권 제124호)
발행연도
2017.12
수록면
313 - 329 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the factors of motivation and satisfaction of mega-business events, using the ITU Telecom World 2017 in Busan as a case study. Data were collected from 222 attendees who had been to Busan from both at home and abroad for participation at ITU Telecom World 2017. The research findings are as follows. First, they were satisfied with Busan as location for the ITU Telecom World 2017. ITU Telecom World participants were most influenced by the motivations of establishing a new network and seizing the business opportunity , which was the same observed result by the earlier study. So It is noticed that the conference characteristics of ITU Telecom World and the personality of the participants have more influence than venues. Second, there were several significant differences in perception between overseas and local attendees. The finding should be of use to related practitioners and policy makers to set more pragmatic plans for hosting mega-business events. Limitations and further research directions are also iscussed.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구 방법
IV. 실증 분석
V. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-323-001718777