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학술대회자료
저자정보
김기오 (한양대학교) 유준열 (한양대학교) 윤명환 (한양대학교) 홍정표 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2017년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2017.11
수록면
1,302 - 1,305 (4page)

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This paper presents a design strategy of Concentrated Flux-type Synchronous machine(CFSM) with ferrite permanent magnets (PM) as a substitute for the rare-earth PM. The design strategy is to apply eccentricity or chamfer to the rotor. Applying eccentricity or chamfer to the rotor decreases the back electromotive force but reduce the torque ripple. Eccentricity or chamfer is applied to the same rotor area to compare the torque ripple reduction effect. The back electromotive force and torque of CFSM with eccentricity or chamfer are calculated by 2-D finite element analysis. As a result, the optimum shape model with eccentricity reduces the torque ripple by 8% compared to the chamfered model.

목차

Abstract
1. 서론
2. 토크 리플 저감 원리
3. 편심, 챔퍼에 따른 토크리플 비교
4. 결론
References

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