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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
윤대권 (H&T차량기술법인) 이해택 (H&T차량기술법인) 남일우 (H&T차량기술법인) 김용현 (H&T차량기술법인) 윤재곤 (서영대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2017년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2017.11
수록면
1,366 - 1,370 (5page)

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In this study, we compared EDR information extracted from the crash case with the DTG of the vehicle to evaluate the reliability of the EDR data. The vehicle speed and engine speed data recorded in the EDR were confirmed to be highly similar to the driving record information in all the crash cases. The vehicle speed error of the collided vehicle ranged from -3.5 to + 1.6%. Engine speed error was evaluated in the range of -9.4 ~ + 6.1%. The evaluation of EDR data and DTG is expected to cause some errors due to the accuracy of each device, the difference of data detection function, data recording period, resolution, and recording date. In the future, reliability information about EDR should be updated through various collision cases and collision tests.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실차 충돌사고 사례
3. EDR 데이터 진단 및 분석
4. EDR 데이터와 운행기록 비교 평가
5. 결론
References

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