메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
In Young Yang (Seoul National University)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.18 Number.1
발행연도
2018.3
수록면
1 - 29 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study reports on the interaction of pause and tonic stress production in L2 English speech. Pause and tonic stress are important prosodic manifestations of information structures that are crucial in facilitating listeners’ speech comprehension. Examinations were conducted on the placement of tonic stress and pauses within each tonality of read speech by 35 Korean adult learners. The participants were separated into three groups based on their speech comprehensibility and foreign-accent scores, using a Hierarchical Cluster Analysis. Each cluster revealed distinctive-both quantitative and qualitative-uses of tonic stress and pauses. As pronunciation proficiency increased, learners produced more accurate tonic stress and less frequent pauses within a tonality. In particular, participants with lower proficiency levels frequently placed pauses before less informative words. It is recommended that pronunciation be taught in a way that incorporates information structure, with a focus on pauses and tonic stress.

목차

1. Introduction
2. Background
3. Method
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0