메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국호텔관광학회 호텔관광연구 호텔관광연구 제15권 제4호 (통권 제51권)
발행연도
2013.12
수록면
516 - 534 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the effect of servicescape on customer satisfaction and revisit intention in golf resorts. Four hundreds forty-six questionnaires were utilized from the sample of 500 golf players from 10 different golf courses located in Kyonggi Province. Exploratory factor analyses identified five underlying dimensions of golf resort servicescape; external, tangible, internal, location, social. SEM using AMOS 18.0 was adopted to test research hypotheses. The resuts revealed that all the four underlying dimensions of golf resort servicescape except for tangible showed positive impact on general satisfaction, and external, tangile, and social factors of golf resort servicescape also showed positive impact on monetary value satisfaction. Those two satisfactions were also positively related to revisit intention of golf resort. The results of the study suggested important implications on the competiveness of golf resort.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (51)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-326-002145739