메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국호텔관광학회 호텔관광연구 호텔관광연구 제17권 제3호 (통권 제60권)
발행연도
2015.5
수록면
195 - 211 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyse the effects of physical environment on customer satisfaction and brand image to provide preliminary data for effective chicken restaurant management. The Questionnaire was distributed from May 1st to June 30th in 2014, of the 400 distributed questionnaire 331 copies were used in the analysis. Data were analysed using frequency, factor, reliability, pearson correlation and multiple regression analysis through SPSS ver 18.0. In this study, the factors of physical environment were attractiveness, space, and cleanliness. The findings are as followed; First, it appeared that attractiveness(t=2.035, p=.043) and cleanliness(t=7.882, p=.000) showed a positive significant effect on customer satisfaction. Second, space(t=3.197, p=.002) showed a positive significant effect on brand image but cleanliness(t=-3.117, p=.002) showed a negative significant effect on brand image. Limitations and future directions were also discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-326-002153657