메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류지한 (경기대학교) 곽한병 (경기대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제72호
발행연도
2018.5
수록면
147 - 156 (10page)
DOI
10.51979/KSSLS.2018.05.72.147

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the present study is to investigate the effects of scuba diving participants’ multi-dimensional perceived value on customer loyalty. For this, we collected 29 7(99.0%) questionnaires from the scuba diving participants at two scuba diving pools located in the Seoul Olympic Stadium and the Suwon World Cup Stadium using a convenience sampling method. We also performed several statistical analyses including a descriptive analysis, a confirmatory factor analysis, and Structural Equation Model (SEM) analysis. Results showed that functional value perceived by the scuba diving participants had a positive impact on customer loyalty, which represents re-visit intention (t=2.760, p<.01). Emotional value perceived by the scuba diving participants positively influenced on customer loyalty (t=7.779, p<.001). Social value perceived by the scuba diving participants had a positive effect on customer loyalty (=t4.122, p<.001). Lastly, epidemic value perceived by scuba diving participants had a positive impact on customer loyalty (t=2.005, p<.05). Thus, this insight can assist scuba diving operators in the marine environment to improve the overall quality of scuba diving programs and create positive experiences of scuba diving participants, resulting in perceived value as well as customer loyalty enhancement.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0